raymand logo1
فروش کالا

نکات مهم برای فروش کالا دراینترنت

برای داشتن درآمدهای بالا با فروش کالا در اینترنت باید مسیر درستی را طی کرد تا به موفقیت رسید. در ادامه به با روش های مختلف درآمدزایی و هم چنین نکات مهم این مسیر آشنا خواهیم شد.

 برای فروش کالا در اینترنت روش‌های مختلفی وجود دارد. در زیر به چند نمونه از آنان اشاره می‌کنیم.

فروش کالا در شبکه‌های اجتماعی

استفاده‌ی میلیون‌ها ایرانی از شبکه‌های اجتماعی فرصت بی‌نظیری را برای معرفی و ارائه محصولات و خدمات ایجاد کرده است. استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای فروش محصولات آسان و هم چنین کم هزینه است. البته توصیه نمی‌شود که فروش خود را صرفا بر مبنای شبکه‌های اجتماعی پایه‌گذاری نمایید مشکل شبکه های اجتماعی که آنان را غیرقابل اتکا کرده است، احتمال فیلتر شدن آن‌هاست. اشخاصی که گاها ملیون‌ها تومان صرف کانال تلگرام خود کردند و با فیلترشدن تلگرام بخش عمده‌ای از این سرمایه گزاری از دست رفت. همچنین باید توجه داشت فروش در بستری که در اختیار شما نیست به هر حال دارای ریسک است لذا داشتن یک بستر مطمئن برای موفقیت لازم است.

گرچه تمام شبکه‌ها و رسانه‌های مجازی برای فروش مهم هستند ولی مهم‌ترین آن‌ها اینستاگرام است. برای بازاریابی و فروش از طریق اینستاگرام می‌توان با داشتن یک پیج مخاطب خود را جذب کرد و محصول و خدمات خود را در آن ارائه کرد. یک پیج اینستاگرامی برای موفقیت باید محتوای ارزشمندی را از خود ارائه نماید تا مخاطبان زیادی را جذب نماید.

برای استفاده‌ی بهینه از شبکه‌های اجتماعی می‌توان از این شبکه‌ها برای هدایت مخاطب به سمت سایت فروشگاهی استفاده کرد تا عملیات فروش در سایت انجام شود. این امر باعث بهبود رتبه‌بندی سایت هم می شود.

فروش کالا در سایت‌های فروشگاهی

برای فروش کالا در ایترنت بهترین و پایدار ترین روش طراحی سایت فروشگاهی است. در فروشگاه اینترنتی شما مانند فروشگاه‌های فیزیکی محصول و یا خدمات خود را معرفی و آن را به فروش می‌رسانید. برای فروش کالا در سایت فروشگاهی روش‌های مختلفی وجود دارد. برخی از فروشگاه‌های اینترنتی سطح گسترده‌ای از محصولات فیزیکی را به فروش می‌رسانند و برخی مانند شلفی فروشگاه اینترنتی تخصصی هستند. در این روش شما می توانید به دو طریق عمل کنید. راه اول این است که شما با فروش محصولات دیگران به صورت مشارکتی می‌توانید درصدی از سود را کسب کنید. راه دوم فروش محصولات به صورت مستقیم. نیازی نیست که تولید کننده باشید یا انبار وسیعی از محصولات را داشته باشید. در این راه شما می توانید ابتدا سفارشات را ثبت کرده و سپس محصول را به مشتری برسانید.

اگر قصد دارید فروش دائم و طولانی مدت با بازدهی بالا داشته باشید طراحی سایت فروشگاهی برای کار شما بسیار مناسب است. به خصوص اگر قصد برند سازی برای محصول خود دارید حتما این روش بهترین روش برای شما خواهد بود.

فروش کالا در سایت‌های واسطه

منظور از سایت‌های واسطه سایت‌هایی هستند که خریدار و فروشنده و یا متقاضی و ارائه دهنده‌ی یک خدمت را به یکدیگر معرفی میکند. سایت‌هایی قبیل دیوار و شیپور. شما میتوانید محصول خود را در این سایت ها بفروشید. هم چنین می توانید فروش مشارکتی داشته باشید.

مزیت این روش آن است که نیازی به طراحی سایت ندارد.اما نقطه ضعف بزرگی این روش که دارد این است که فعالیت ما به سیاست‌های صاحبان این سایت‌ها برمی‌گردد.برای مثال دیوار به یکباره تصمیم گرفت قیمت را از آگهی‌های خودرو حذف کند. نکته‌ی دیگر این است که ما با فروش در این سایت‌ها برای برند شخص دیگری فعالیت می‌کنیم نه برای برند خودمان. نکته‌ی دیگر این است که بسیاری از این مارکت پِلیس‌ها درصدی از سود فروش را برای خود برمی‌دارند. در کل اگر قصد فروش های جزئی و مقطعی دارید به سراغ این روش بروید.

نکات مهم برای فروش کالا در اینترنت

بعد از شناسایی راه‌های فروش کالا در اینترنت به بررسی نکات لازم برای موفقیت در این کار می‌پردازیم. این نکات حاصل تجربیات عده‌ای است که سال‌ها در این فضا فعالیت داشته‌اند. بی شک استفاده از این نکات دیگر نیازی به آزمون و خطاهای زیادی ندارید.

نکته‌ی اول: در انتخاب کالای خود برای فروش در اینترنت به این موارد دقت کنید:

وجود تقاضا: کالایی که انتخاب می کنید باید مورد نیاز مردم باشد و همچنین فروش آن به صورت آنلاین منطقی باشد تا مورد استقبال قرار بگیرد.

میزان سوددهی: کالایی را انتخاب کنید که سود زیادی برای شما داشته باشد. زیرا هزینه‌ی بازاریابی یک محصول با محصول دیگر در فضای دیجیتال معمولا خیلی تفاوتی با یکدیگر ندارند، پس به دنبال کالایی با سود بالا باشید.

حمل و نقل آسان: در انتخاب کالای مورد نظر خود برای فروش در بستر اینترنت به این نکته توجه داشته باشید تا ارسال و حمل و نقل کالا برای شما امکان پذیر و هم چنین هزینه ی پایینی داشته باشد.
نکته‌ی دوم: در معرفی محصول به نکات زیر توجه داشته باشید.
عکس‌های حرفه ای از محصول: با کمی حوصله و خلاقیت می توانید عکس‌های خوبی از محصول بگیرید. یک محصول عالی با عکس برداری نامناسب می‌تواند از سوی مخاطبان پس زده شود. پس توجه کنید که عکسی که از محصول خود می‌گیرید هم کیفیت لازم را داشته‌باشد و هم محصول را به خوبی نشان دهد.
توضیح محصول: در توضیح محصول خود باید سعی کنید به تمام سوالات مخاطب ذهنی مخاطب پاسخ دهید. این عامل بسیار در تصمیم گیری خرید مخاطب موثر است. محصولات بسیار خوبی که به دلیل عدم توضیحات کافی و مناسب مورد استقبال مخاطبان قرار نگرفته‌اند نشان از اهمیت این موضوع دارد.
نکته‌ی سوم: فرایند خرید را برای مخاطب آسان کنید. اگر فرایند خرید محصول شما سخت باشد مخاطب از خیر محصول شما می‌گذرد و به سراغ رقیب شما که این مساله را رعایت کرده می‌رود. بنابراین فرآیند خرید باید کاملا شفاف و آسان باشد.
نکته‌ی چهارم: حس اعتماد را در مخاطب خود ایجاد کنید و واقعا مورد اعتماد باشید. یکی از عوامل مهم برای افرادی که قصد خرید اینترنتی را دارند اعتماد کردن به فروشنده‌ی محصول است. با داشتن امکان پرداخت درب منزل و یا ضمانت بازگشت کالا و یا نشان دادن اینکه دیگران به شما اعتماد کردند حس اعتماد را در مخاطب خود ایجاد نمایید.
نکته‌ی پنجم: توجه به ظاهر سایت و یا پیج اینستاگرام خود. ظاهر وب سایت فروشگاهی و یا پیج فروش شما دقیقا مانند ویترین فروشگاه های سنتی است. مردم بیشتر جذب ویترین های جذاب می شوند.
نکته ی آخر: به تبلیغات و بازاریابی دیجیتال توجه داشته باشید. تبلیغات هزینه نیست بلکه یک سرمایه گزاری است. حتی اگر بهترین و زیبا ترین محصولات و فروشگاه را داشته باشید نیاز به تبلیغات برای دیده شدن دارید. اگر روی بازاریابی سرمایه گزاری نکنید انگار که اصلا فروشگاهی ندارید.

guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
بازاریابی مویرگی

بازاریابی مویرگی

در دنیای رقابتی امروز، کسب و کارها به دنبال روش‌های مؤثر و کارآمد برای افزایش فروش و دسترسی به مشتریان جدید هستند. یکی از استراتژی‌هایی که در این مسیر بسیار مورد توجه قرار گرفته، بازاریابی مویرگی است. این نوع بازاریابی با استفاده از شبکه‌های توزیع گسترده و دقیق، به کسب‌وکارها امکان می‌دهد تا محصولات خود را به سرعت و با کمترین هزینه ممکن به دست مصرف‌کنندگان نهایی برسانند. بازاریابی مویرگی نه تنها به کاهش هزینه‌های توزیع کمک می‌کند، بلکه با افزایش دسترسی مشتریان به محصولات، بهبود تجربه مشتری و افزایش رضایت آنان را نیز به همراه دارد.

مطالعه مقاله »
نرم افزار پخش مواد غذایی

بهترین نرم افزار پخش مواد غذایی

در دنیای امروز، صنعت مواد غذایی به دلیل پیچیدگی و حساسیت بالا، نیازمند ابزارهای پیشرفته‌ای برای مدیریت و بهینه‌سازی فرآیندهای خود است. نرم افزار پخش مواد غذایی یکی از این ابزارهاست که می‌تواند به کسب‌وکارها کمک کند تا فرآیندهای توزیع و فروش خود را بهبود بخشید، هزینه‌ها را کاهش داده و رضایت مشتریان را افزایش دهید. در این مطلب، به اهمیت استفاده از نرم افزار پخش مواد غذایی و چالش‌هایی که بدون استفاده از این نرم افزارها با آن‌ها مواجه می‌شویم، می‌پردازیم.

مطالعه مقاله »